poniedziałek, 23 stycznia 2012

Haft matematyczny

Ten post jest specjalnie dla Werry, która pytała mnie w komentarzu jak zrobić aniołka haftem matematycznym.
Specjalnie zrobiłam kolejnego, którym się chwalę :)
Ten jest większy, bo na kartce formatu A4, mam zamiar oprawić go w ramkę i powiesić nad łóżeczkiem :)
W rzeczywistości jest wyhaftowany biała nitką, ale zdjęcie robiłam przed chwilą i brak mi właściwego oświetlenia :(


A teraz pokrótce jak zrobić taki hafcik.

Pierwsza rzecz to znajdujemy sobie odpowiedni wzór i go drukujemy na kartce w takim formacie jak chcemy. Wzorów jest pełno w necie, ja korzystałam z tych zamieszczonych na picassa.
Poprzedni aniołek wzór ma tutaj, natomiast ten jest w tym albumie.

Jak już mamy wydrukowany wzór przyklejamy go sobie na właściwą kartkę tzn na tę, na której będziemy haftować. Bierzemy w rączkę igłę, na paluszek naparstek, a pod kartkę podkładamy piankową podkładkę od myszki i dziurkujemy po wzorze.
Najtrudniejsze za nami :) Teraz bierzemy nitkę i wyszywamy wg wzoru tzn od literki A do B itd. jeśli nie ma literek to zazwyczaj są kreski, lub wyszywamy wg własnego uznania.
Nitkę mocujemy z tyłu kartki za pomocą taśmy klejącej, tak samo początek jak i koniec nitki.
Jak już mamy wszystko wyszyte bierzemy nożyczki i raczką gładzimy dziurki po lewej stronie kartki, ładnie się nam zasklepią i nie będą tak widoczne :)
Obrazek oprawiamy lub przyklejamy na inną kartkę i gotowe :)

Miłego haftowania :)

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam, nie jestem dobra w pisaniu unstrukcji.
Werra czekam na efekty Twojej pracy :)

1 komentarz:

  1. Natalka będzie miała śliczny obrazek nad łóżeczkiem :)

    OdpowiedzUsuń